Terveyskylä netissä

6.8.2017

Terveyskylässä kerrotaan myös akustikusneurinoomasta

Terveyskylä  www.terveyskyla.fi

Erikoissairaanhoidon verkkopalvelu tarjoaa tietoa ja tukea. Terveyskylän virtuaalitalot ovat asiantuntijoiden ja potilaiden yhteistyössä rakentamia. Rakentaminen jatkuu.

Akustikusneurinooma löytyy Aivotalosta

Akustikusneurinooma löytyy helpoimmin hakukoneen avulla. Akustikusneurinoomasta kerrotaan Aivotalossa sekä Harvinaissairauksissa ja Vertaistalossa. Aivotalossa kerrotaan aivokasvaimista; AN on siinä joukossa ja tietoa löytyy neurinooma- eli schwannooma-sanojen  takaa.

Akustikusneurinooma on hyvänlaatuinen. Se luetaan aivokasvaimiin, vaikka  ei ole aivoissa, mutta kallon sisällä kuitenkin. 'Aivokasvainten todentaminen'-otsikon takaa löytyy tekstiä akustikusneurinooman hyvänlaatuisuudesta - se on yleensä Luokka 1:een kuuluva hitaasti kasvava tai hyvänlaatuinen kasvain.

Myös vertaistukisivulla kannattaa käydä, vaikka vertaistukea tarvitseva löytää parhaiten yhteyden vertaistukijoihin näiden yhdistyksen omien sivujen kautta.