Valtakunnallinen sopeutumisvalmennuskurssi

Aika: 25.-28.3.2019
Paikka: Ruissalon kylpylä, Turku

Kurssille otetaan 8-12 lähivuosina AN-diagnoosin saanutta läheisineen eri puolilta Suomea.

Haku 22.2.2019 mennessä.

Kurssilla saat asiantuntijoiden alustamina tietoa sairaudesta ja sen hoito-ja kuntoutusmenetelmistä sekä tukea sairauden hyväksymisestä osaksi elämää.  Asiantuntijan ohjaamissa keskusteluryhmissä asian käsittelyä ja sairastuneen/läheisen oman tilanteen arvioimista ja tutkimista sekä  vertaistukea. Päivittäin liikuntaa ja rentoutusta. Asiantuntijoina psykologi ja fysioterapeutti, vertaisohjaajia  sekä luennoiva neurokirurgi.

Kurssi toteutetaan STEA:n (sosiaali-ja terveysjärjestöjen avustuskeskus) rahoituksella ja ne ovat osallistujille maksuttomia,  myös läheiselle.

Matkoista Kela korvaa omavastuuosuuden ylittävän osan. Työssä käyvä kurssilainen voi hakea Kelan kuntoutusrahaa kurssipäiviltä. Lääkärin suositus kurssille on tarpeen, jos näitä haetaan. Suosituksen ei tarvitse olla erikoislääkärin kirjoittama.

Kurssille haetaan hakulomakkeella, jonka löydät Sany ry:n nettisivuilta kurssit-osiosta tai sen voi pyytää osoitteesta: sanytoimisto@gmail.com tai Päivi Liippolalta  p.040 703 0935