Rauhallista Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2020!

17.12.2019

Kiitos kuluneesta 30. toimintavuodesta!

Yhdistyksellä on ollut hieno juhlavuosi. Synttäreitä vietettiin toukokuussa yli viidenkymmenen jäsenen voimin leppoisan juhlavasti. Historiikki ’Toiskorvaisena jo 30 vuotta’ koottiin ja sen sivutuotteena tarkistettiin ja koottiin arkistoa.

Alkuvuonna osallistuttiin Harvinaisviikon (28.2.-4.3) tapahtumiin usealla paikkakunnalla. Työikäisille tehdyn kyselyn vastaukset koottiin raportiksi. Tehtiin päätös hakea hanketta AN-kuntoutuksen eteenpäin viemiseksi. Hankkeen projektisuunnitelma koottiin ja se on jatkossa käyttökelpoinen suunnitelma, vaikka rahoitusta siihen ei STEA meille nyt ehdottanutkaan. Ammattilaisyhteistyön ylläpitäminen ja laajentaminen jatkuu.

Vertaistukihenkilöt ovat tavanneet ja kouluttautuneet. Verkoston jäsenet ovat sitoutuneita toimintaan ja Veera-ryhmän avulla järjestävät alue-ja tukitoimintaa. Eri puolilla Suomea ovatkin alueryhmät kokoontuneet tapaamisiin pitkistä matkoista huolimatta. On ollut ilo huomata, miten tarpeellisia nuo tapaamiset ja tuttujen näkeminen on. Hyvältä on tuntunut se, miten sujuvasti uudet otetaan joukkoon mukaan. Myös kurssit toteutuivat suunnitellusti ja tarjosivat tietoa, vertaistukea ja hyvää mieltä. AN-tietoa saatiin VS-konferenssista USA:sta ja sen annin työstäminen jatkuu.

Vuoden lopulla toimisto muutti uuteen tilaan Lounatuulet-yhteisötaloon Turussa. Taloudellinen tilanne on hyvä, koska toimintaa tehdään pitkälti vapaaehtoisvoimin ja eletään säästeliäästi. Pieni Ele-keräys tuotti tarpeellisen potin. Tulos jaetaan kuitenkin usealle vuodelle, koska lähivuosina ei ole vaaleja eikä -keräyksiä. Historiikin myyntitulotkin ovat olleet tarpeeseen.

Hallitus arvioi, että vuoden toiminta on ollut suunnitellun mukaista. Erityisesti juhlien onnistuminen, historiikin valmistuminen sekä jäsenten ja muiden AN-sairastuneiden ja läheisten ahkera osallistuminen yhdistyksen tapahtumiin ilahduttavat. Hallituksesta on tullut yhtenäinen ja osaava ryhmä, joka kokoontuu mielellään työskentelemään.

Rauhallista Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2020 !

t. Sany ry:n hallitus 2019